Roncesvalles, 17 oktober 2019.

17 oktober 2019 - Roncesvalles, Spanje

De dag begon met veel regen en vanmorgen hoorden we de uilen weer een keer.

Vandaag is de laatste volle dag hier en dat betekent dat er opgeruimd en schoongemaakt moet worden. Na de gebruikelijke schoonmaak hebben we onze slaapkamers, badkamers en keuken  schoongemaakt en al zoveel mogelijk onze koffers en rugzakken ingepakt zodat we morgen op tijd klaar zijn voor de overdracht om 11 uur.

Vanmorgen  is er een speciaal bedrijf voor de bedwantsen bestrijding geweest maar later op de middag werden er nog vijf levende bedwantsen gevonden dus is het probleem nog niet opgelost.

Om twee uur kwam pas de eerste  pelgrim zich inschrijven en we dachten dat het het heel erg rustig zou worden maar tegen de avond hadden we toch de eerste verdieping vol en nog een paar bedden op de tweede bezet. In totaal 75 pelgrims in huis.

Na de regen van vanmorgen klaarde het gelukkig weer op en hadden we toch een mooie dag maar helaas geen tijd voor een wandeling.