Roncesvalles, 14 september 2018. 12.5.

14 september 2018 - Roncesvalles, Spanje

Vandaag de laatste dag in Roncesvalles. Samen met Marion de pelgrims uitgezwaaid en om acht uur naar het ontbijt. Om half negen de bedden gaan schuieren en de vloeren zuigen en daarna de koffers en rugzakken verder inpakken en onze kamers en de woonkamer schoonmaken en om elf uur de overdracht aan de nieuwe groep die om tien uur al binnen stond zodat je toch een beetje een opgejaagd gevoel krijgt. De overdracht verliep vlot omdat in de nieuwe groep 5 oudgedienden zitten en vier nieuwe mensen.

Agnes en Frans wilden nog een eind rijden vandaag en zijn om twaalf uur vertrokken en niet mee gaan eten. Na het eten hadden we heerlijk vrij en hebben we ons geïnstalleerd in de bordas en zijn we Pam, Clazien en Jaap gaan uitzwaaien. Met Dirman nog een kleine wandeling gemaakt naar de Ibeñate kapel en met zijn drieën een biertje gedronken bij La Posada waar we Don Valentin nog gedag konden zeggen, hij was op weg naar Pamplona.

We hadden nog brood, paté en wijn voor het avondeten zodat we niet meer weg zijn geweest van de bordas en waar we lekker vroeg naar bed zijn gaan.

Het zit er weer op voor dit jaar. We zijn moe en tevreden en ook wel blij dat we weer iets anders kunnen gaan doen!

12,5 km gelopen.

1. Hannie van Londen:
    14 september 2018
    Ben weer heel benieuwd naar de wandelverhalen, succes!!
  2. Connie van Koningsbrugge:
    15 september 2018
    Ik wens je alvast en goede en fijne wandelperiode toe!
  3. Leny:
    15 september 2018
    An, Veel mooie wandel km.
    Prachtig wat je de laatste twee weken heb gedaan.
    Lieve groetjes 😙
  4. Marian Markesteijn:
    16 september 2018
    Wat een prachtige verhalen met bijzondere gebeurtenissen. Ik heb ervan genoten. lieve groeten