Roncesvalles, 13 oktober 2019.

13 oktober 2019 - Roncesvalles, Spanje

Om kwart over zes liep de wekker af, het was mijn beurt om samen met Wim de pelgrims uit te zwaaien en altijd zijn er weer van die treuzelaars en twijfelaars die tig vragen hebben voordat ze eindelijk de deur uit zijn. Dus lukt het nooit om iedereen voor acht uur buiten te hebben.

Nu we weinig pelgrims hebben (114!  afgelopen nacht), zijn we ‘s morgens snel klaar met de schoonmaak en hebben we tijd om zelfs voor de koffie even rustig te zitten.

Na de middagmaaltijd ben ik samen met Wim naar Le Poeder gelopen, een flinke klim over 4 km. Dit is de afdaling die de meeste pelgrims nemen als ze over de berg komen. Nu was het mooi droog, zonnig weer maar bij regen is dit pad een gevaarlijk glibberig pad en hier gaan nogal eens mensen onderuit. Boven op de top hebben we genoten van het uitzicht maar we zijn er niet zo lang gebleven want er stond een hele hard wind, bijna storm en af en toe moesten we oppassen om niet omver geblazen te worden. Via de andere route die veel geleidelijker naar beneden gaat zijn we weer terug gelopen naar Roncesvalles en hebben we op het terras bij Casa Sabina een wijntje gedronken op de heerlijke wandeling van 9,5 km..

Voor de avondmaaltijd hebben we de hele voorraad champignons opgemaakt omdat deze op moesten. Meestal krijgen we veel meer dan we vragen!

Vandaag weer een bedwants aangetroffen op de tweede etage in een  cabine naast degene waar we eerder bedwantsen hebben gevonden. Dus alles weer in de was en goed gezogen en morgen weer stomen, dus extra werk en extra opletten.😏

1. Bert:
    13 oktober 2019
    Weer een strijd met een bedwantz.🤔.
    Goed bestrijden dus.
  2. Cocky:
    14 oktober 2019
    Wat zie je er stralend uit, volgens mij ben je daar super gelukkig.....En wat een prachtige omgeving. Liefs, Cocky