Roncesvalles, 12 oktober 2019.

12 oktober 2019 - Roncesvalles, Spanje

Vandaag wat meer bewolking maar ook nu goed wandelweer, dus na de gewone werkzaamheden en de koffie aan de wandel met Wim. Hij kent de omgeving op zijn duimpje en wist een hele mooie wandeling van 9 km die we precies voor de middagmaaltijd konden maken.

Onderweg vonden we de mooiste paddenstoelen en we liepen grotendeels door een heel mooi bos  en stegen gestaag zodat we een paar keer prachtige uitzichten hadden over de vallei en de toppen van de Pyreneeën in de verte.

Vanmiddag gewerkt in de wasserij waar het niet druk was en waar we onenigheid hadden met twee Spaanse pelgrims die heel veel was hadden samen en dat voor een wasbeurt wilden laten doen omdat ze vonden dat alles in een machine kon en wij vonden van niet. Uiteindelijk hebben ze de helft van de was in de machine laten doen en de andere helft op de hand gewassen. Prima, hun keuze, zoek het lekker uit!

Ook vandaag was het erg rustig en uiteindelijk hebben we 114 pelgrims ingeschreven en twee besloten om in een tentje of buiten te slapen.

Om acht uur kregen we nog een regen en onweersbui maar daarna was de lucht weer helder en zagen we de volle maan.

Een mooie dag met bewolking, veel wind en af en toe zon, ongeveer 20 graden.

1. Anske wammes:
    12 oktober 2019