Roncesvalles, 11 oktober 2019.

11 oktober 2019 - Roncesvalles, Spanje

Nu er minder pelgrims komen, zijn we ook veel sneller klaar met de schoonmaak en hebben we meer vrije tijd om een wandeling te maken. Vanmorgen samen met Theo, Paulien en Wim een mooie wandeling gemaakt door het bos naar Burgete.

Tijdens het eten kregen Mieke en Henk het bericht dat er een kleindochter was geboren die pas eind november verwacht werd. Gelukkig was alles goed met de baby en de moeder en Mieke en Henk hadden vandaag een vrije middag zodat ze even tijd hadden om dit nieuws te verwerken.

Ook vandaag was het weer opmerkelijk rustig met de pelgrims en zaten we te wachten tot er iemand zou komen. Voor mij is dit nieuw, alle keren dat ik hier eerder was, was het altijd druk en nu hebben we alle tijd om rustig met de pelgrims een praatje te maken. Een Australische man kwam bij me zitten en begon een praatje en speelde op een fluit, later op de avond nog een leuk gesprek met een Spaanse en een Duitse man.

Op de tweede verdieping kwam een melding van bedwantsen zodat er snel een cabine gesloten werd en waar we morgen meteen gaan stomen om te zorgen dat de bedwantsen dit niet overleven.

We zaten net rustig aan ons wijntje toen om half elf het brandalarm afging,  we hebben het zo snel mogelijk afgezet en gecontroleerd of er ergens iets niet in orde was maar we konden niets vinden, gelukkig bleven de pelgrims rustig in hun bed op een paar na die we konden geruststellen.

We waren nog niet van de schok bekomen of er werd aangebeld, een Amerikaanse dame kwam om kwart voor elf terug uit het restaurant en zo eindigde een rustige dag toch nog behoorlijk hectisch.

Vandaag heerlijk zonnig weer. Ongeveer 10 km gelopen/gewandeld en 129 pelgrims ontvangen.

1. Clazien van Leeuwen:
    Leuk weer An
  2. Janny wind:
    12 oktober 2019
    Ha An, Lijk mij ook een hele ervaring om meer tijd te kunnen maken om te mogen luisteren naar de ander.
    En het is zeker op deze manier niet saai met wat je allemaal zo niet mee maak.
    Fijn om ook ruimte te hebben om van de omgeving te genieten.
  3. Bep:
    12 oktober 2019
    Fijn dat jullie het ook eens een beetje rustig hebben en dat je de tijd hebt om nog wat te ondernemen. Geniet maar van het mooie weer hier is het een en al nattigheid. Nog veel werk en wandelplezier. 💋