Roncesvalles, 10 oktober 2019.

10 oktober 2019 - Roncesvalles, Spanje

Vandaag weer een prachtige dag met volop zon. Na de schoonmaak en de koffie ben ik met Paulien en Theo naar de Ibañate pas gelopen en hebben we genoten van het uitzicht over de vallei naar St Jean Pied du Port en zagen we weer veel gieren boven ons door de lucht zweven.

De pelgrims kwamen vandaag pas vrij laat binnen lopen zodat we eerst weinig te doen hadden en konden genieten  van het kekkere herfstzonnetje. Om half vijf ben ik met Mieke naar de wasserij gegaan en daar begon het toen pas een beetje drukker te worden totdat het om kwart over zes echt druk werd en we geen machinewasjes meer konden aannemen, alleen handwas en gebruik van de centrifuge kon nog wel zodat er zelfs mensen moesten wachten op een plekje. En dan heb je tijd voor een praatje met de pelgrims en dat vind ik altijd gezellig. Pas na zeven uur konden we gaan genieten van de heerlijke preisoep die Wim vandaag gemaakt had.

De avond verliep verder rustig met nog een leuk gesprek met een Zweedse pelgrim en twee Ierse pelgrims die elkaar gisteravond ontmoet hadden en nu als vrienden over de berg gewandeld kwamen. De Zweedse jongeman was zijn waterfles kwijt en vroeg mij of ik die gevonden had, ik vertelde hem dat ik die op de balie zou zetten wanneer ik hem zou vinden en wees hem de plek en daar vond hij zijn jack terug wat hij nog niet gemist had! Later heeft hij ook zijn waterfles daar teruggevonden omdat ik die in de schoenenkamer gevonden had en op de balie gezet had.

Vandaag heerlijk weer, ongeveer 20 graden en 7 km gewandeld.

128 pelgrims ontvangen zodat de tweede etage ook vandaag niet vol kwam.

1. Henk Boender:
    11 oktober 2019
    Het blijft leuk die verhalen en zo herkenbaar.