Roncesvalles, 1 juli 2022.

1 juli 2022 - Roncesvalles, Spanje

Om half zes de wekker, ik mag vanmorgen de pelgrims uitzwaaien, altijd heel leuk om te doen. Sommige pelgrims zien ons niet staan en lopen zonder iets te zeggen de deur uit en sommige pelgrims komen ons nog speciaal bedanken voor onze gastvrijheid en fijne herberg. Sommige pelgrims zijn gewoon de deur niet uit te krijgen, om zes uur staan ze al beneden en om acht uur moet je ze nog naar buiten zetten, elke keer lijken ze wel weer iets te bedenken om toch nog niet te vertrekken.

Om acht uur stond er een lekker ontbijt klaar en om negen uur weer aan de schoonmaak en de routine zit er nog goed in, een van de vaste schoonmaaksters van de herberg riep mij om naar haar toe te komen en zij wees mij op een ree die rustig vlak bij de herberg stond te grazen, heel lief dat ze me dat wilde laten zien. Om half elf waren we allemaal klaar om naar de koffie te gaan en konden we Casa Sabina weer genieten van de koffie en van het zonnetje, vandaag weer een mooi lekkere zonnige dag.

Terug in de herberg nog even wat aangerommeld, boodschappen opgeruimd, het wasgeld naar de mostrador gebracht en de broodzak verwisselt. Na de lekkere lunch bij Casa Sabina heb ik even wat rust genomen en ben daarna naar Burgere gewandeld. Omdat ik vanmorgen de wekdienst had gedaan was ik tot vijf uur vrij en kon ik nog een poosje genieten in de zon buiten voor de herberg.

Om vijf uur ben ik samen met Henny voor het avondeten gaan zorgen, Henny zorgde voor een frisse salade en ik heb pannenkoeken gebakken die goed in de smaak vielen.

Vanmiddag zijn de archeologen gearriveerd en volgende week mogen we gaan kijken bij het werk dat zij aan het doen zijn, allemaal botten opgraven uit het oude knekelhuis, heel boeiend, ze zijn al tot in de zeventiende eeuw en weten nog niet hoe ver het terug gaat.

Verder nog een poosje buiten gezeten en af en toe een praatje met de pelgrims gemaakt en na tien uur nog een verlate pelgrim binnengelaten die zijn trein had gemist.

Een fijne hospitaleerdag met ruim 160 pelgrims en mooi weer!

1. Bert:
    1 juli 2022
    👍 lekker zo'n pannenkoek
  2. Marianne van der Werff:
    2 juli 2022
    Wat fijn An, zo'n dag zal je hart weer goed doen.
  3. Bep:
    2 juli 2022
    Fijn dat je weer gewoon aan het werk kan en dat je van de vrije uurtjes kan genieten. Groetjes Bep.
  4. Desiree Hoppenbrouwers:
    2 juli 2022
    Fijn dat je kunt doen waar je voor gekomen bent.
    Maar doe het kalm aan,
    Groetjes
  5. Wim en Miep Opbroek Herkenbosch:
    2 juli 2022
    An, ik ben heel blij te lezen, dat het beter gaat met je , ik hoop ook voor je mede hospitalero. Bij het lezen van je berichten, leef je eigenlijk mee! An, wij wensen je veel sterkte en hopenlijk nog een fijne week. Groetjes Wim en Miep
  6. Kees en Ria van Hees:
    Dag An,
    Een wat late reactie maar toch!
    Het zijn weer leuke verslagen en mooie foto's.
    Jammer dat je corona hebt opgelopen wat je beperkt in je werkzaamheden.
    Ik heb begrepen dat het nu weer goed gaat.
    Verder nog veel plezier.
    Groeten,