Culemborg, 19 oktober 2019.

19 oktober 2019 - Culemborg, Nederland

Om zeven uur de wekker op de slaapzaal met 15 bedden waar wij de enigen waren. Na het ontbijt waren we klaar om in de regen naar het station te gaan waar we erachter kwamen dat er geen treinen reden vandaag vanwege een wilde staking bij de spoorwegen. Gelukkig kwam er al snel een taxi die nog drie mensen kon hebben en anderen die stonden te wachten waren met meer, dus konden we instappen en werden we naar Bayonne gebracht voor ongeveer €30 pp.

In Bayonne konden we de trein van 10.01 u nemen terwijl we geboekt hadden voor 12.01 u. Na Bordeaux was het heel druk in de trein maar niemand eiste onze plaatsen op zodat we comfortabel naar Parijs konden. Daar hadden we nu volop tijd om van Gare Montparnasse  naar Gare du Nord te gaan met de metro en daar te lunchen.

Om 17.25 u vertrok de Thalys naar Rotterdam en de rest van de reis verliep vlot. In Rotterdam kon ik precies de trein van 20.05 u naar  Utrecht halen en om kwart voor negen werd ik door Niels opgewacht en naar Culemborg gebracht zodat ik om kwart over negen weer in mijn eigen vertrouwde huis was.

Iedereen heel erg bedankt voor de lieve reacties en het meeleven tijdens mijn pelgrimstocht met Mieke en het hospitaleren in Roncesvalles.😘😘😘